simpleserggio.blogspot.com Web analytics

marți, 26 mai 2015

Noua metoda de inselatorie !

In ultima perioada am observat un nou mod de inselatorie. Atat un prieten de-al meu, cat si eu chiar astazi am primit un raspuns in engleza legat de un anunt pe care il am la vanzare pe un site de vanzari, in cazul de fata e vorba de OLX.ro

Ce presupune mai exact ?



Prietenul meu primise o oferta pe mail, in care i se cerea sa trimita bicicleta in Nigeria pentru fiica persoanei respective, iar eu am primit urmatorul mesaj astazi pe telefon:

"Hi is your bike on olx.ro still for sale ? Contact Boutros386@gmail.com for more. Regards Sabra".

Prima mea suspiciune a fost ca mi-a aparut direct numele Sabra, fara sa fi avut numarul in memoria telefonului. De fapt nu apare niciun numar de telefon, doar Sabra.

Stiind ca a patit si prietenul meu ceva asemanator, am cautat pe net adresa de gmail si am aflat ca este o metoda de inselatorie pentru a iti afla datele de contact. Asa ca ai grija la mesajele pe care le primesti in engleza ( mai ales ) si tine cont de urmatoarele reguli:


  • Dacă ceva sună prea frumos să fie adevărat , probabil că este 
  • Ai mare grija cand oferi datele tale si cui mai ales.
  • Nu plati niciun ban daca esti vanzator.
  • În cazul în care vânzătorul indica ca se afla peste hotare, refuza-l decat daca esti sigur. ( plata transportului inainte)
  • Daca nu ai banii in mana sau in cont, nu vei fi platit.
  • Nu raspunde la mesaje text in care te roaga ei sa ii contactezi prin email.
  • Controleaza tranzacția . Tu decizi plata și de detaliile transportului.
  • Vorbeste cu cumparatorul sau vanzatorul.
  • Un escroc va evita să vorbesc cu tine 
  • Nu avea încredere în documentele trimise prin e-mail . Copii frauduloase ale paypal sau documente Western Union sunt ușor de realizat.
Asadar aveti grija ca au povesti foarte bine puse la punct in detaliu.

Uitandu-ma peste aceasta lista, imi dau seama ca am primit si un mesaj pe mail de colaborare pentru o reclama pe care urma sa o postez pe blog. Interesant ca respectiva persoana refuza sa vorbim telefonic, insa mi-a cerut contul de paypal in care imi poate vira banii. Ciudat, nu ?

Mai jos ai o lista de adrese de email pe care le poti gasi in mesajul tau: (cel pe care l-am primit eu este chiar al doilea)

Daca ai primit un mesaj asemanator, cauta adresa pe google sau in lista de mai jos si daca ai gasit-o fii bucuros ca ai scapat de o mare incurcatura si nu raspunde niciodata la mesajul respectiv sau la altele de genul.


KNOWN SCAM EMAIL ADDRESS

  •   mandelas01@yahoo.com
    
  •   boutros386@gmail.com
    
  •   ilovewalmartstore@gmail.com
    
  •   bobashley07@gmail.com
    
  •   bobjams07@gmail.com
    
  •   seawater262@gmail.com
    
  •   classicproduct114@gmail.com
    
  •   sabra.boutros@gmail.com
    
  •   knoxr262@gmail.com
    
  •   nabzones@gmail.com
    
  •   ritebull999@gmail.com
    
  •   micand262@gmail.com
    
  •   henkit262@gmail.com
    
  •   gregfox11@outlook.com.au
    
  •   kittpet262@gmail.com
    
  •   loveshop262@gmail.com
    
  •   petlover262@gmail.com
    
  •   fulman262@gmail.com
    
  •   sanex22@outlook.com
    
  •   popout262@gmail.com
    
  •   caredon@outlook.com
    
  •   jsmithdot3@gmail.com
    
  •   service@intl.paypal.com
    
  •   verify_customers@qualityservice.com
    
  •   jwp1@windowslive.com
    
  •   procky262@gmail.com
    
  •   p_manz@outlook.com
    
  •   trexac@outlook.com
    
  •   lindacox599@gmail.com
    
  •   frexa@outlook.com
    
  •   denax44@outlook.com
    
  •   welsh0022@gmail.com
    
  •   hari.f@outlook.com
    
  •   donax44@outlook.com
    
  •   frank.hari@outlook.com
    
  •   robertrebk@hotmail.com
    
  •   corob46@outlook.com
    
  •   frank.h2@outlook.com
    
  •   lindacox999@outlook.com
    
  •   robcox44@outlook.com
    
  •   holston2@outlook.com
    
  •   lieutfredden@hotmail.com
    
  •   swad02@outlook.com
    
  •   jason464@outlook.com
    
  •   chm.3@outlook.com
    
  •   jstops13@gmail.com
    
  •   freddencool@hotmail.com
    
  •   carex44@outlook.com
    
  •   kime2@outlook.com
    
  •   andax44@outlook.com
    
  •   cresec46@outlook.com
    
  •   holsten3@outlook.com
    
  •   khonorjay@gmail.com
    
  •   dennisfredden@hotmail.com
    
  •   drdiasy@gmail.com
    
  •   nickholston2@outlook.com
    
  •   banedex42@outlook.com
    
  •   grdiasy@gmail.com
    
  •   oolivertwist1@outlook.com
    
  •   peterireland@msn.com
    
  •   xpressmom6@outlook.com
    
  •   holsten2@outlook.com
    
  •   dennisfre@hotmail.com
    
  •   xpressmom4@outlook.com
    
  •   xpressmom5@outlook.com
    
  •   nataliemooreh@gmail.com
    
  •   xpressmom3@outlook.com
    
  •   kime_2@outlook.com
    
  •   rafalelder@gmail.com
    
  •   andywom@outlook.com
    
  •   gayfredd@hotmail.com 
    
  •   gaylordfred@hotmail.com
    
  •   michaelwhite@outlook.com.au
    
  •   carlymatheson@outlook.com
    
  •   paypal@autocustomersupports.com
    
  •   adamthomason@hotmail.com.au
    
  •   samuelcheny@live.com.au
    
  •   ​anthonyabbott@hotmail.com.au
    
  •   ​lifung3@gmail.com
    
  •   ​mathewpreston@live.com.au
    
  •   blakeabbott@live.com.au
    
  •   anthonywhite@hotmail.com.au
    
  •   vexmorison@outlook.com
    
  •   dallagarrigo.fllisnc@outlook.com
    
  •   veblake55@gmail.com
    
  •   josephdled@outlook.com
    
  •   charissteve@hotmail.com
    
  •   fredkealladen@hotmail.com
    
  •   far_de_halat@hotmail.com
    
  •   fdfxxcc@hotmail.com
    
  •   danielrobert004@yahoo.com
    
  •   freddendoo@yahoo.com.au
    
  •   solomondomenech@yahoo.com
    
  •   henrycoker15@yahoo.com
    
  •   indomitable08@hotmail.com
    
  •   keenhd5@gmail.com
    
  •   jeffcole33@yahoo.com
    
  •   hernandez.phil010@gmail.com
    
  •   johnnymartins101@yahoo.com.au
    
  •   josh.fergie007@gmail.com
    
  •   clarkbol01@gmail.com
    
  •   solomonhoward46@yahoo.com
    
  •   brucemacarthur38@gmail.com
    
  •   gmlocke@y7mail.com
    
  •   davidosburne@att.net
    
  •   fddnhide@yahoo.com.au
    
  •   kyliehuitchinson@outlook.com
    
  •   kellersanchez1@gmail.com
    
  •   lordkimford20@gmail.com
    
  •   sgt.j.ferguson007@gmail.com
    
  •   gloworldfed@gmail.com
    
  •   steve.forster33@yahoo.com
    
  •   lordkimford12@gmail.com
    
  •   jfeisel77@gmx.de
    
  •   jhwilson101@gmail.com
    
  •   rplaster07@yahoo.com.au
    
  •   Williamgill04@gmail.com
    
  •   fredsde@hotmail.com.so
    
  •   plt1969@live.com
    
  •   wilsonhale001@hotmail.com.au
    
  •   smithdeynq@gmail.com
    
  •   lilopupe@hotmail.com
    
  •   nuttasit37@gmail.com
    
  •   ian.lim26@gmail.com
    
  •   Brinecollins@gmail.com
    
  •   bebrish0@gmail.com
    
  •   ddmxa@hotmail.com
    
  •   lordkimford14@gmail.com
    
  •   loreleism1@aim.com
    
  •   ryanwoody@hotmail.com
    
  •   ddxma@hotmail.com
    
  •   lordkimford20@gmail.com
    
  •   macrpett@gmail.com
    
  •   jameswyatts@hotmail.com
    
  •   mattcarpet@hotmail.com
    
  •   mikeseay5@gmail.com
    
  •   I.trihey@hotmail.com
    
  •   stefaloveyou77@yahoo.com.au
    
  •   rivardthompson12@gmail.com
    
  •   lindathomas350@gmail.com
    
  •   lo.amb10@live.com
    
  •   ladgordd@outlook.com
    
  •   josephled@outlook.com
    
  •   caredon@outlook.com
    
  •   pgale262@gmail.com
    
  •   fredsilino@hotmail.com
    
  •   fulman262@gmail.com
    
  •   denfex@outlook.com
    
  •   lifepet262@gmail.com
    
  •   canbaxe@outlook.com
    
  •   gregfox11@oulook.com.au


PS: Dai un share la articolul asta, pentru ca s-ar putea sa iti scutesti un prieten de mari neplaceri !

16 comentarii:

  1. Buna! Am patit recent o tentativa de frauda de la o anume Cecile Cristina tot din Nigeria! Ma contactau in numele paypal cu evident alte adrese de mail, in care gen imi confirmau ca plata a fost facuta, insa in contul de paypal real nu era nicio plata facuta. Voia o rochie de mireasa, cand am inceput sa intreb de masuri nici nu mi-a raspuns, insa ma punea sa platesc la posta si zicea ceva si de western union. Dupa, cand mi-am dat seama ca e inselatorie, ma ameninta cu FBI ul. Initial pt anunt am primit sms de la nr 1836 in care ma ruga sa ii scriu mail tipei cu suma. In fine, feriti-va de ce pare prea bun sau neclar. Sunt dt putine sanse ca un om cu bune intentii sa procedeze asa.

    RăspundețiȘtergere
  2. shawnstoll8@gmail.com este o alta adresa din aceeasi lista. Si eu am primit sms de la 1836, intr-o romana cu dezacorduri, cu privire la anuntul meu de pe olx.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și pe mine m-a contactat același număr de telefon pentru o rochie de mireasa pe care o vând pe olx,și mi-a scris in mesaj sa iau legătura cu el prin email la adresa shawnstoll8@gmail.com.Deci averi grija la aceste persoane!!

      Ștergere
  3. Astazi am patit si eu aceasi chestie.....dupa ce am raspuns la sms de la nr.1836 am primit raspunsul urmator pe mail (lucru care m.a pus pe ganduri si m.am documentat....dandu.mi seama ca e o inselatorie)Thanks for your response.I'm satisfied with the condition and Agree with the price,I need to let you know that my shipping agent will be coming for the pick up as soon as the payment has been complete and approved by PayPal and the shipping agent will be the ones to help me handle all other necessary details to complete the deal when they get to your home address for the pick up. .so i'll be buying the item without seeing it, i'll arrange the pick-up of the item with a Private Courier Service as soon as you get your payment and if you don't have an account with paypal, its pretty easy, safe and secured to open one. Just log on to www.paypal.com, I need you to provide the following details so that i can proceed with the Payment...



    Your PayPal e-Mail Address :

    Your Full Name:

    Your Mobile Number :

    Pick Address

    Total cost of the same:



    Soon as i make the payment and you get the funds, the Courier Service will come for the pick up at your home at your convenient time.



    Regard. Asa ca mare atentie

    RăspundețiȘtergere
  4. Tocmai am primit si eu sms pentru o rochide de mireasa. Mi-am dat seama imediat ca ceva nu este in regula. De obicei ma suna eventualul cumparator, nu il contactez eu prin email.

    RăspundețiȘtergere
  5. Am primit si eu un sms de la numarul 1836 - atentie la adresa de email brittanytyler019@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  6. Am primit si eu aseara, 17.08.2017, un mesaj de la 1836, in legatura cu un anunt de pe olx, e vorba de o rochie de mireasa: "Salut inca aveti rochie disponibila spre vanzare pe olx.ro lasa-ma sa stiu pretul raspunde-mi pe sofiahana01@gmail.com" Nu am raspuns si azi am primit acelasi mesaj, dar cu alta adresa de e-mail: ruthvenesa@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  7. astazi am primit si eu de la sofiahana1@outlook.com

    RăspundețiȘtergere
  8. Buna ziua!
    Si eu la fel am pățit tot pentru o rochie de mireasă. Mesajul suna asa: Buna ziua, inca mai ai o rochie disponibila spre vanzare pe olx.ro pentru a va face cunoscuta pretul raspunde prin e-mail (lindamacova@outlook.com). Si nu este prima data, am mai primit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ieri am primit si eu mesajul de la această adresă de e-mail, dar mi-a venit pe telefon. Nu am putut răspunde.

      Ștergere
  9. Salut..si eu am primit ceva asemanator de pe brittanytyler019@outlook.com. E scam, noroc ca n am.paypall si nici nu.am dr gand.sa mi.fac.
    F folositoare.comentariile voastre.
    Multumesc mult

    RăspundețiȘtergere
  10. martinsdasilva120@outlook.com mesaj de la GMX

    RăspundețiȘtergere
  11. martinsdasilva120@outlook.com mesaj OLX

    RăspundețiȘtergere
  12. martindasilva120@outlook.com a descoperit OLX! Mare atentie!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma adaug si eu pe lista, sper sa le fie de folos si altora: martindasilva120@outlook.com , mesaj de pe OLX, fara numar de telefon afisat, nume GMX. Deci atentie.

    RăspundețiȘtergere
  14. Si ei am primit asemenea mesaj ptr.bicicleta mea.
    Hello I want your Bicycle on OLX, please message me directly to my mail martinsdasilva120@outlook.com if it's still for sale thanks.

    RăspundețiȘtergere